Sunday, June 1, 2008

Tahniah kawankawan...

Alhamdulillah...

Itulah sebesar-besar kalimat aku dapat ungkapkan sebab akhirnya selain aku sendiri, kawankawan yang lain turut aktif manyumbangkan sedikit tulisan dalam blog ni. Walau pun sekadar sepatah dua kata, nilainya cukup besar bagi mengaktifkan blog ilhamkawankawan ni.

Bukan senang untuk menumpu sedikit waktu biarpun niat dihati sudah menggunung. Namun komitmen sering kali menjadi jurang dan mungkin juga alasan untuk seseorang sukar menulis. Tapi aku bukan di sini untuk menghukumi sesiapa, kita sama-sama berilham untuk kawankawan. Lagi pula, bukan mudah untuk menulis kalau tidak dengan hati yang terbuka.

Walau bagaimana pun, aku akan tetap menulis.

Baru-baru ni, satu sesi penggambaran filem iklan khidmat masyarakat (PSA) antara UiTM, Filem Negara Malaysia dan Institut Integratif Malaysia sudah berakhir 4 hari yang lalu. Ya, akan aku tulis sedikit tentangnya. Mungkin laporan, mungkin sekadar observasiku, juga mungkin luahan hatiku.

Maka sampai di sini sahaja ungkapan alhamdulillahku pada tuhan. Tahniah untuk Kamalia atas sumbangan ilhamnya untuk ilhamkawankawan. Juga buat Byxura yang akhirnya berjaya menulis blog untuk pertama kalinya. Tahniah kawankawan.

Buat Kamalia ;
Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa.

Buat Byxura ;
Pertama kali bukan bererti suatu permulaan, tetapi boleh menjadi satu dorongan.

Aku masih menunggu tuan pengarah untuk menulis...


| kawankawan marina menulis |

No comments: